Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer SCGT och Ringen | << 1, 2 12479 besök totalt |
Har ingen koll på tider i SCGT... man kan komma ner i rent löjliga tider med vissa bilar :-( "kom ingenstans" i GPL, hur menar du? Var det strul med själva spelet eller? _________________ Magnus Thomé |
||
Antagligen är Mäkinen inne i den månadslånga frustrationsfasen. Den försvinner härefter och man tror att allt är frid och fröjd, men sedan slår den till igen och då med sitt allra elakaste grin. oopps!!! Nu blev detta en GPL-tråd. Förstår inte att det skall vara så svårt att hålla sig till ämnet... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Det är inte svårt att låta bli att halka in på GPL. Det är OMÖJLIGT att låta bli!
(jag minns det första MÅNADERNA jag körde GPL. Varje gång, och då menar jag 100% alltså, som en bil kom ikapp och syntes i backspeglarna så åkte jag av.... för inte f*n slår man av heller) _________________ Magnus Thomé |
||
GPL-problemen bestod i att föraren numera inte kan hantera bilarna efter att ha varit bortskämd med lättkörda GT-vagnar med bortemot 1000hk. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Ska vi satsa på totalt otrimmad femväxlad M3 med "HARD" däck och minsta vinge (9,5 grader) både fram o bak. Fritt allt annat som utväxling, hjulvinklar, chassie (och bränslemängd!)
Så ska jag göra ett försök :-) _________________ Magnus Thomé |
||
7:25.59 fick jag alldeles nyss på tredje varvet. MEN, vingarna fick jag ner till 5.4 grader och jag rörde inget annat. (Förutom då däcken till Hard)
Det är ju jättevårt att veta hur fort man kan köra när man är van att bromsa 200 meter innan kurvorna i GPL. Undras vad Magnus får till för fantomtider. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag ska "köpa" en ny M3 så kör vi! Är det race eller träning som gäller? Motståndarna ställer till en del problem, men varvtiderna sparas ju inte under träning verkar det som. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Med 100% fullgas sen Hocheichen, den låååånga nedförsbacken och en hel del medvind så kommer
jag över 250 i Schwedenkreutz. Det roliga är att jag tar den fullt utan att behöva bromsa eller släppa gasen... det behöver jag inte förrän nere vid Aremberg. ja jag vet att jag ligger lite långt ut till höger, men jag lever fortfarande ;-) _________________ Magnus Thomé |
||
Däremot på långa rakan (där det varken var medvind eller nedförsbacke så det räckte) toppar jag
bara runt 220kmh. Vicken usel M3'a! och det är inte låg toppfart pga hårt ställda vingar heller.... Fast jag kanske skulle ställa ner utväxlingen lite så får jag gå på varvstoppet genom Schwedenkreutz men å andra sidan gå lite fortare på långa rakan? _________________ Magnus Thomé |
||
Äh, nu tog jag en McLaren F1 o slängde på allt trim som fanns... Helt SJUKT vad fort det går. Som en film
på snabbspolning!!!! Det blev en varvtid på 6:14 (med några armcobesök) Men tänk att man har kört på riktigt på 6:11!!! !!!!! Som sagt, film, på snabbspolning är det _________________ Magnus Thomé |
||
Magnus,
Jag har inga hästkrafter, men det står 298kW. :-) Den är orörd bortsett från hjuluphängning och utväxling. Har lyckats få till 7.32.63, men då skrapade jag lite räcken. Hastigheten över mållinjen är 249-251km/h. Med en mer modifierad M3 gick det 6.27... Det mesta var ditplockat utom ABS. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
GPL är ju, som sagts ett antal gånger, det perfekta träningsredskapet inför dom verkliga besöken.
SCGT kanske också kan vara bra, men nackdelen är ju att man inte får någon respekt för banan eftersom det går att åka så förbenat fort. I GPL inser man ju att man inte är odödlig... Sammanfattningsvis kan man nog säga att GPL är suveränt! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag "paråkte" med en annan likadan BMW och när vi kom tillbaka till parkeringen frågade han hur många gånger jag åkt innan. Det var mitt tredje varv jag just hade avslutat. Det ville han inte förstå innan jag förklarade att jag hade kört banan på datorn några hundra varv innan jag åkte ner. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Racingsimulatorer SCGT och Ringen | << 1, 2 12479 besök totalt |