Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Tekniskt reglemente | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (74906 totalt) |
Svar : Det är ej rätt uppfattat. I clubshallange så är ända restrektionen att du måste behålla motorns apiration, vilket innerfattar enbart överladdnings agregatet.
Svar : Helt rätt. Du får alltså byta motor i clubshallenge och det är MOTORNS aspiration som inte får ändras. En Na bil får alltså trimmas utan restrektioner så länge ingen överladdning monteras. Om man byter motor i en bil som har en sugmotor, så är det tillåtet att stoppa ner en turbomotor, så länge inte aspirationen ändras.
Svar : Vilka typer av dispanser är det du tänker på ? Bra punkt ang stolarna återkommer med feedback. Under 2012 kommer det inte vara någon klass som slicks är godkänt i.
Svar: Vi kommer göra en ändring i formulering i denna paragrafen. |
||||||||||
Såg att man var tvungen att ha en bromsvätska med kokpunkt på 280° C.
Det är väl rätt högt? Jag klarar nog inte det med ett år gammal ATE Superblue. Finns flera "Race-vätskor" som inte är specade för 280... Känns trist om man inte skulle få köra för en sådan sak. _________________ |
||||||||||
Påsken är gången, är reglerna ändrade ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
Det är inget luddigt Kristian, regeln är ändrad sedan tidigare och det räcker med en stag i taket. Skall bli kul att se dig på våra TA. MVH Ralph |
||||||||||
Stoppar in frågan här istället:
Satt och tittade lite i regementet... Med tanke på att de står att sidostag måste monteras om man byter till lättviktsdörr. (pro mod) Kan man få åka utan staget i dörröppningen och med båge/halvbur? Anledningen till att ja vill de är att Bilprovningen är nog kinkiga som de är nu Givetvis då med std dörr! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||||||
Har du inte bytt ut till lättviktsdörrar (dvs kolfiber eller annan plast) behöver du inte snesträvorna.
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||||||||
Nä de va ju de ja hade hoppats på men om man läser i reglementet står ju också att båge ska se ut som på bilden å där finns staget med.
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||||||
Saxat rakt från deras regler (www.timeattack.nu) _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||||||||
En sträva måste alltid finnas fram för att inte buren ska kunnas vika framåt vid en rullning.
MVH Ralph |
||||||||||
5:4:2 Om en bur eller båge monterats i bilen så ska den minst följa Ritningarna nedan Fullbur: Båge: _________________ Dick Petersson Mazda RX-7 FD -96 |
||||||||||
En fråga angående klassen Pro modified
3:1:2 Fri uppgradering av alla delar som avser drivlinan förutom växellådan. Jag vill använda mig utan en hel drivlina (motor, låda, diff) från en nyare bil som har 6-växlat som standard. Min bil tillverkades enbart med 5-växlat. Får jag byta till en 6-växlad låda? |
||||||||||
Japp...du får byta. Per har rätt där. Samma som min bil den har seklåda och får därför endast köra i Pro. |
||||||||||
Hittade inga kontaktuppgifter på hemsidan så provar här.
Undrar bara lite över denna regel i Club Challange. Att lägga igen en taklucka med vanlig tunnplåt är inte godkänt? Men kanske att byta hela taket från en likadan bil utan taklucka borde kanske vara ok? 5:3 Torpedvägg, tak och golv måste vara från fabrik. _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||||||
Jag undrar om det inte förekommer viss förvirring om vilka regler som gäller och var man skall läsa dem? Som jag tolkar situationen så finns det bara två av SBF godkända tekniska reglementen; Pro(TA-TR-P) och Pro Mod (TA-TR-PM) vilka kan tävla inom TA-TL-T (TA för ombyggda tävlingsbilar). Annars blir det standard och tävlas då enligt TA-TL-S (TA för standardbilar). För att undvika felaktigheter i skyddsutrustning och bilbyggnation hos deltagaren så bör TA organisationen styra upp tråden, kanske ta bort gammal regeltext och ersätta med länkar osv. http://www.sbf.se/sportgrenar/enkla- Sen kommer det säkert frågor ändå, men då läser man åtminstone samma text och pratar alla samma språk. |
||||||||||
Två grejer jag tänkte på i SBF-reglementet.
1) Ska det inte stå något om dispansen som gäller hjälmar med HANS? 2) Det står att framlyktor är obligatoriskt även för Pro/Pro mod men på bilderna från första tävlingen hade de flesta en lykta borttagen och några bilar inga framlyktor alls. Vad gäller? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||
Går tävlingarna verkligen under SBF ?
Föresten var det den jävligaste hemsida jag sett på länge...bara en massa bilpp och blink som får hela skiten att hacka... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Hej Håkan, Klart vi kör under SBF.....det kan vi inte ljuga om. http://www.sbf.se/sportgrenar/enkla- Vad använder du för webbläsare? MVH Ralph |
||||||||||
Allmänt banåkaforum Tekniskt reglemente | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (74906 totalt) |