Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Skruvat eller Autodoc | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 15 besök idag (19117 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
Skruvat fortsätter imponera. Inte ett pip, beställde i torsdags, ännu inte skickats trot att grejerna fanns "i lager, 1-2dagars lev tid". Nåväl...
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||||||||||||||||||||
Det är uppenbart att det är personer med kraftigt sviktande moral som driver det företaget.
Som många andra fick jag ett Stark filter istället för det märke som jag beställt och som skulle finnas i lager. När jag bad att få det korrekta filtret berättade de att de bytt ut det mot ett "BÄTTRE"! Jag påtalade att det var oseriöst både att byta ut delar utan att informera kund OCH att påstå att en produkt är bättre än en annan utan grund. Det behöver man inte påpeka för hederliga människor. Sek följde tre mejlvändor från kundtjänst (alla med lite knackig engelska och så typiskt brittiska namn att man inåg att de skriver under påhittade namn) som låtsades inte förstå om jag accepterade bytet eller ej mm. Jag gick då i "falling down" mode och la alldeles för mycket tid på att leta fram information som resulterade i nedanstående mail med hot om polisanmälan till polisen i Berlin och (inte minst) att jag begärde ut all info i enlighet med deras GDPR policy.... Plötsligt fick jag besked om att jag kunde behålla Starkfiltret och ett löfte om återbetalning samt att den begärda informationen skulle lämnas ut. I mitt fall (!) lovade de att inte framöver byta ut delar utan att fråga. Pengarna kom och så småningom även länkar till GDPR-info. Nu skickat på engelska av... "Lars Lindman" !!! Jag vet förstås inte HUR fula fiskar det handlar om men för egen del kommer jag aldrig mer handla därifrån oavsett pris (råkade göra ytterligare ett köp från någon systersajt med annat namn som länkade). "Jag har förstått att ni har skickat och tagit betalt för en produkt som jag inte har beställt. Har ni förstått detta efter mina fyra mail i ärendet? Jag har inte försökt montera delen utan den är ny och intakt. Tacksam om ni snarast skickar mig den produkt som jag har beställt och betalt för. Jag har nu läst ett stort antal recensioner av er verksamhet på olika europeiska siter och kan konstatera att ni uppenbarligen satt i system att byta ut beställda varor mot ert eget varumärke Stark, utan att informera kunderna om detta. Jag menar att detta är ett bedrägligt beteende och uppmanar er att snarast upphöra med detta. Tillsvidare överväger jag att anmäla detta till polisen i Berlin. I enlighet med er GDPR policy begär jag vidare härmed följande information: Bekräftelse av huruvida ni bearbetar personuppgifter som berör mig? Om så är fallet önskar jag följande upplysningar: 1. Syftet med bearbetningen av personuppgifterna; 2. Vilka kategorier av personuppgifter som bearbetas; 3. Mottagarna, respektive kategorierna av mottagare som jag har gett de berörda personuppgifterna till eller kommer att göra det: 4. Hur länge lagringen av de personuppgifter som berör mig kommer att fortgå, eller om det inte går att lämna några konkreta uppgifter, kriterierna för bestämmandet av lagringstiden; 5. Att det finns en rätt till rättelse eller radering av de personuppgifter som berör mig, en rätt till begränsning av den personuppgiftsansvariges bearbetning eller en rätt att göra invändning mot denna bearbetning, 6. Existensen av en rätt att överklaga till en tillsynsmyndighet; 7. Alla existerande informationer om varifrån uppgifterna kommer, ifall personuppgifterna inte kommer från mig; 8. Att det enligt art. 22, punkt 1 och 4 i GDPR finns ett automatiserat beslutfattande, inbegripet profilering och - åtminstone i dessa fall - konkreta informationer om den berörda logiken och räckvidden och vilka konsekvenser man vill att en sådan bearbetning ska få för den berörda personen. Med vänliga hälsningar, _________________ Peter Lindgren |
||||||||||||||||||||||||
Om det gäller Autodoc så har jag haft samma mailharvande med dem.
Även pratat med deras kundtjänst på ytters hackig engelska och knapp svenska. De satt då i Lettland men efter många arga mail fick jag fatt i nån i Tyskland. Men det hjälper ju inte förrän man måste hota med polis eller konsumentverket för att få rätt grejer. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||||||||||||||||
Och nu har det hänt även mig, fick två oljefilter från STARK Istället för de MANN filter jag beställde. Mycket irriterande då jag brukar kosta på mina bilar oljefilter med lite kvalitet. Tänker inte göra något åt saken förutom att vara just irriterad på Autodoc!
/Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||||||||||||||||||||
Lade en beställning på Autodoc för en vecka sedan (14/10) och under 48 timmar har det nu stått "Väntar på att bli upphämtat av fraktföretaget" när man kollar under "mina beställningar" i appen.
Chattade med en "Jeff" men fick undvikande svar på varför mitt paket inte har skickats. Något om att den "tekniska avdelningen" behövde "kontrollera beställningen". Så mitt under chatten dök detta mejl upp i inkorgen: "Kära kund, Betalningssumman var just nu krediterad till vårt konto. Din beställning kommer att behandlas på nolltid. Efter att varorna skickas från vårt lager, kommer du omedelbart att få en leveransbekräftelse." Konstigt eftersom summan drogs direkt vid beställningstillfället för en vecka sedan. Dock fick jag "Jeff" att lova att inte lägga med några andra märken än de jag beställt men när jag skulle få ett skriftligt kvitto på vår chatt fick jag så klart ett felmeddelande. Inga bevis, alltså. Är det någon som har köpt en uppgraderat medlemsskap och vet om man får bättre/snabbare service då? _________________ Jens Trulsson |
||||||||||||||||||||||||
Köpte delar på Skruvat, för 1500:- var det gratis frakt så det fick bli lite mer småsaker för att komma upp i det.
Ett ett gäng dagar dök det upp ett meddelande: "Gå in här för att boka leveransen!" WTF??? Två val: Boka dag för avlämning och vara hemma 0800-1200 eller åka till Spånga. Tur jag jobbar hemifrån oftast. Men hade det lämnats på vanliga utlämningsstället hafde jag haft det i måndags iställer för i förmiddags. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||||||||||||||||
Jag uppfattar att det var ett sådant som jag blev erbjuden efter mina klagomål och hot om polisanmälan etc. (se ovan) I så fall innebär det åtminstone att de inte byter ut beställda delar till sitt eget varumärke utan att fråga.... För min del kommer jag inte beställa mer av dessa typer även om de erbjuder 90% rabatt på allt! _________________ Peter Lindgren |
||||||||||||||||||||||||
Vilket "fraktbolag", vanliga posten eller något annat? _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||||||||||||||
Schenker. Men skall jag vara helt ärlig så kollade jag inte så noga. Gratis frakt, jupp. Rätt address, jupp. mata in kortnummer, jupp, Klart och betalt utan att välja något.. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||||||||||||||||
Har dom bytt till schenker nu? I början var de DHL,sen blev de postnord,å då var de skitsmidigt å sladda förbi storterminalen k järfälla påväg hem från jobbet bredvid _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||||||||||||||||||||
Det var DBSchenker som skickade ett SMS med en länk till att boka lämning på Schenkers sida, sen var jag lite stressad när han dök upp (satt i ett Teams-möte ) så såg inte bil eller kommer ihåg något. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||||||||||||||||
hur kan du vara säker på att det är äkta MANN filter, o inte några turkiska kopior dom skickar _________________ henrik nielsen |
||||||||||||||||||||||||
Om det står Stark på dem är de med största sannolikhet inte Mann-filter. Är väl dumt att inte göra något åt saken när pengarna tillbaka är ett mail bort. _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||||||||||||||||||||
Japp, har nu lite erfarenheter från autodoc at dela.
Har beställt 3 gånger nu. 1. Funkade klockrent 2. Funkade klockrent 3. Nähe, där blev en vara utbytt mitt i orderhanteringen. Tack vare denna tråd hade jag bevakning och efter en chatkonversation så justerade de tillbaka (med något märkliga argument). Rätt delar kom fram i alla fall. Priserna är helt ok, frakten ska man inte ha för bråttom med så jag kan tänka mig handla därifrån igen men det blir när jag har tid att trassla med dem under orderhanteringen . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||||||||||||||||||
Dear Björklund Stefan,
Thank you for your cooperation. With regret, one of the parts from your order C120002 DENCKERMANN outer is not suitable for your car. According to the car information you have entered: ukc786, our technical experts have selected the optimal option of alternative products SKJK-0200022 STARK. To get acquainted with the technical characteristics of this component and find out its cost, please click on the link below: https://www.autodoc.se/stark/7759919 Please let us know if you agree to replace the selected part with the part recommended by us. We guarantee you the best price for brand STARK, without loss of quality - the spare parts you need are in stock and will be sent as soon as possible. Therefore we offer a 3-year warranty. https://www.stark-automotive.com/pag If you have any other questions, feel free to contact us. Have a nice day! Med vänlig hälsning, Gordon Pettersson _______________________________________________________________ according to your information on your site.. it seems like Stark an Denkermann have the same oem-number compability..... Can you give me 5 years warranty for the Stark-part it's okay or shall I use another shop in the future that can supply me with well known brands without cheating me! C120002 DENCKERMANN OEN 3B0498099A - AUDI / SKJK-0200022 STARK OEN 3B0 498 099A - AUDI ____________________________________________________________________________ Dear Stefan Björklund, Thank you for your email. We are writing you regarding the order 39448367. Please note that the STARK has 3 years warranty that we can offer. We can check for another alternatives if you provide the car registration number or chassis number of the car from 17 digits. In case there is anything else we can do for you or need any part , do not hesitate to contact us. Wish you all the best! ________________________________________________________________________________ Swedish registration UKC786 VIN: WVWZZZ3BZ3E363692 But what I don't understand is that the OEN is the same between Denkermann and Stark, I had been wrong before (recording to my wife). Lot of my friends is writing about this behavior to change parts to Stark instead of what they have ordered. I can add a SKJK-0200022 STARK OEN 3B0 498 099A to my order just to be sure I'm right! _____________________________________________________________________________ Dear Stefan Björklund, Thank you for your email. We are writing you regarding the order 39448367. Please note that we checked the parts and according to full car data we found out that: C120002 DENCKERMANN - fits your car, it was our mistake when checked (because it was not checked with chassis number) 337-0147-1 TYC - does not fit your car, the correct part is 337-0037-1 TYC https://www.autodoc.se/tyc/1504605?s 5896841 VAN WEZEL- does not fit your car, the correct part is : 5888841 VAN WEZEL https://www.autodoc.se/van-wezel/129 5896842 VAN WEZEL- does not fit your car, the correct part is : 5888842 VAN WEZEL https://www.autodoc.se/van-wezel/129 Do you agree to make changes in the order with the correct parts? Looking forward to your answer. Have a great day. ________________________________________________________________ I think my order is correct Mirror parts are to Caddy OMZ672 WV1ZZZ2KZ8X081590 337-0147-1 TYC 5896841 VAN WEZEL Is it possible to have the parts to friday? ________________________________________________________________ Dear Stefan Björklund, Thank you for being our customer. Please note that all parts are compatible and your order 39448367 is now processing. As soon as it is sent out, you will receive a confirmation email with the tracking number of the parcel. Let us know if you have any other questions. Have a great week. ________________________________________________________________ Pust, tre dar för att få igenom en order Jag gjorde ett försök med Trodo först men det sket sig av att de inte kunde få fram alla delarna. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||||||||||||||||
Beställde precis lite grejer från Autodoc.
Tänkte på Fru Thome och kollade såklart Skruvat också. Prisskillnad på 40% kändes inte lockande nog tyvärr 😢 Har inte råkat ut för det Stefan beskriver nångång? Jag kanske beställer för generiska grejer till massmarknadsbudgetbilar _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||||||||||||||||
jag beställde en startmotor till en honda vtec 87- 92.
men dom skickade en til en vtec 92- dom vägrade att ta tillbaka den, efter att ha bråkat med dom på mail så ger dom med sej. jag kan skicka tillbaka startmotorn, men jag måste själv betala frakten till tyskland, o den går på ca 400 kr o startmotorn kostade ca 900 kr det ju inte jag som har beställt fel det dom som skickat fel kanske något att tänka på innan man handlar där _________________ henrik nielsen |
||||||||||||||||||||||||
Värt att känna till sina rättigheter. Det är de som ska stå för alla kostnader om de skickar något annat än det som avtalats (inklusive Stark-grejer). Det inkluderar för dig möjligheten att göra täckningsköp av likvärdig vara på annat håll om det är ett brådskande behov, till exempel. Passa nu på att köpa original och skicka räkningen till dem. Föreslår man det och hänvisar till KKL brukar det gå ganska fort att få saker lösta. Beställer man på kreditkort reklamerar man bara till sin bank med en kopia på en konversation man haft med återförsäljaren. Har man redan betalat med kontokort är det inte lika enkelt, utan man får ofta bråka tills de inser att man inte ger med sig. Anledningen till att företag håller på såhär är just för att folk lägger sig platta så fort saker inte går deras väg. _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||||||||||||||||||||
det sista svaret jag fick idag frågade dom om jag hade använd deras sökmotor på sidan för att hitta delen,
varför... jo för det går inte lite på resultatet man ska fråga dom om delen passar varför kan man då söka på model o så vidare _________________ henrik nielsen |
||||||||||||||||||||||||
Allmänt banåkaforum Skruvat eller Autodoc | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 15 besök idag (19117 totalt) |