Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Hartge M3H35s-24v -87 | 1 besök senaste veckan (3018 totalt) |
Nu ska bilen fixas till bilen så den kommer att passa för banåka.
Bilen har en M88-motor i fronten så den är 40kg tyngre än en vanlig M3:a så huven o skärmarna ska bytas mot dito i plast. Bakaxelutväxlingen är 2,79.Rena rama bankrånarutväxlingen.Funkar nog inte så bra på bana. Jag har 3.25 liggandes.Borde kanske passa då bilen är motorstarkare än en vanlig M3:a. Skulle behöva hjälp med att uppgradera bromsarna. Har redan köpt porsche 4-kolvsok och stora skivor både fram o bak till bilen med där behöver göras adaptrar till både skivorna och oken.Någon som vet vem som kan hjälpa till i skånetrakten? Behöver oxå uppgradera fjädrar o dämpare.Vad ska man ha? Bilen ska vara för banåka i huvuksak. Här kommer en bild på motorrummet. Tacksam för hjälp o tips. _________________ Christer Sunesson Ferrari F430 Scuderia 08 Gallardo E-gear 2005 |
2,79:1 = bankrånarutväxling
3,25 är std på M3, så det lär funka någotsånär bättre. Vad har du för växellåda? M3 har 1:1 på femman. Har du överväxel så bör du gå upp ännu högre. Ska du bara köra bana i Sverige så rekommenderar jag minst 4:10 Jag har 3,45 på min med överväxel på femman (0,81:1) och det funkar bra så länge jag kör på pygmehjul, 15" med slicks totalt 55cm i diameter. När jag kör på gatan så har jag 17" med 65cm i diameter och det är en enorm skillnad! Jäkla schysst bil du har får jag tillägga |
Bilen var såld men köparen försvann för 1 månad sedan.
Har ändrat mig nu och bilen skall behållas. NU SKA DET GASAS. Bilen är fortfarande tyskreggad.Den har oxå en svensk reggning som ombyggt fordon då karossen kommer från en svensk bil. _________________ Christer Sunesson Ferrari F430 Scuderia 08 Gallardo E-gear 2005 |
Våra race- och banåkarbilar BMW Hartge M3H35s-24v -87 | 1 besök senaste veckan (3018 totalt) |